Dansk Japansk Jujitsu Forbund

Navigation
Start
bullet.png Forside
Om DJJF
bullet.png Om Forbundet
bullet.png Bestyrelsen
bullet.png Klubber
Om Nihon Jujutsu
bullet.png Hvad er jujutsu?
bullet.png Billeder
bullet.png Bøger
Links & kontakt
bullet.png Links
bullet.png Kontakt siden
Citater
" I have not failed 700 times, I have not failed once. I have succeeded in proving those 700 ways will not work. When I have eliminated the ways that will not work, I will find the way that will work "

Thomas Edison
Se indlæg
 Udskriv debat
RSS
Christian Bjerre
Hej,
I forbindelse med opdatering af emner har man mange steder mulighed for at tilmelde sig RSS. Det betyder at man kan se på sine e-mail klient, når der er kommet nyt.

Det vil være meget smart at kunne bruge det til f.eks. kurser og nyhedsbreve. Der skal så laves et RSS feed til hver af disse emner.

1. Hvad siger I til det?
2. Kan det sættes op på denne CMS?

Hilsen Christian

Henrik Bo Jørgensen
Hej Christian.

Hvad står RSS for?

vh/
Henrik...der er nysgerrig...

www.birkerødbudocenter.dk
Christian Bjerre
Henrik Bo Jørgensen skrev:
Hej Christian.

Hvad står RSS for?

vh/

http://da.wikiped...g/wiki/RSS

"Really Simple Syndication" - i stedet for at søge selv, så sætter du din mailklient op til at fødes fra et RSS feed. Det kan f.eks. være en blog eller en avis du lytter på. Så får du en ny besked på samme måde som en e-mail når der er noget nyt på 'kanalen'.
Redigeret af Christian Bjerre d. 30/03/2010 20:35

Christian Bjerre
Christian Bjerre skrev:
Hej Christian.

Hvad står RSS for?

vh/

http://da.wikiped...g/wiki/RSS

"Really Simple Syndication" - i stedet for at søge selv, så sætter du din mailklient op til at fødes fra et RSS feed. Det kan f.eks. være en blog eller en avis du lytter på. Så får du en ny besked på samme måde som en e-mail når der er noget nyt på 'kanalen'.

Prøv at se på denne side fra DR.DK omkring de RSS feeds som DR laver: http://www.dr.dk/...ce/rss.htm. Vælg et af dem og se hvordan det virker for dig på din maskine.

Christian Bjerre
Christian Bjerre skrev:

Prøv at se på denne side fra DR.DK omkring de RSS feeds som DR laver: http://www.dr.dk/...ce/rss.htm. Vælg et af dem og se hvordan det virker for dig på din maskine.

Du skal så trykke på "Subscribe to this feed" når du har vælg f.eks. alle nyheder.

Christian Bjerre
Christian Bjerre skrev:
Hej,
I forbindelse med opdatering af emner har man mange steder mulighed for at tilmelde sig RSS. Det betyder at man kan se på sine e-mail klient, når der er kommet nyt.

Det vil være meget smart at kunne bruge det til f.eks. kurser og nyhedsbreve. Der skal så laves et RSS feed til hver af disse emner.

1. Hvad siger I til det?
2. Kan det sættes op på denne CMS?

Hilsen Christian

Jeg har lavet en ny afstemning, så vi kan se hvad folk mener om RSS. Du kan se den på forsiden af DJJF.DK.

Henrik Bo Jørgensen
Tak for det meget udførlige svar Christian. Det ser godt ud.

vh/
Henrik

Christian Bjerre
Tak for det meget udførlige svar Christian. Det ser godt ud.

vh/
Henrik

Tak! Men jeg ved stadig ikke om vi kan lave RSS feeds fra vores forskellige sider. Det må en eller anden hjælpe med svar på.

Henrik Bo Jørgensen
Det må super administrator vide... Grin

Thomas Mikkelsen
Hej

Det er rigtig fedt, at du er så aktiv, Christian, og har så mange ideer - og for at gøre det lidt lettere for dig, er du hermed blevet superadministrator...Wink Og jeg har lavet et link for administratorer til dokumentationen til PHP Fusion - se under downloads.

Mht. det her RSS-hejs, så er det vist ikke med i standartpakken, men måske kan du finde en infusion (tilføjelsespakke til systemet), der kan det. Se på www.phpfusion-mods.dk eller lignende sider. Ulempen ved disse tilføjelser er, at her er det ikke nok at være super-administrator, der kræves også ftp-adgang, så det bliver igennem Frederikke, den slags skal ske.

Og du skal ikke miste modet. Det er min oplevelse, at man kan nærmest alt i det her system (men der er ting, der er lidt bøvlede). Held og lykke i jagten.

MVh
Thomas

www.jishin.dk
Christian Bjerre
Har kigget efter dem, Thomas! Kan dog ikke lige finde noget, men lad mig kigge videre.

Hjælp modtages gerne :-)

Christian Bjerre
Jeg har fundet noget som måske kan bruges. Vil lige kigge på det og så se om jeg skal eksperimentere med det...

Webmaster
Jeg er med, har ikke super meget tid i øjeblikket, da der snart er eksamen, men hvis du finder det, så skal jeg nok se om ikke jeg kan få sat det op Smile

Spring til debat:
Log ind
Brugernavn

Kodeord

Er du endnu ikke registreret bruger?
Klik her for at oprette dig.

Har du glemt dit kodeord?
Bed om et nyt ved at klikke her.
Debatemner
Nyeste emne
bullet.png Klubdag d. 1. april ...
bullet.png IMAF kongres 2016